O nas

Poznaj nas bliżej

Program Smart Skills jest autorskim projektem Fundacji Rozwoju Młodego Pokolenia. We współpracy z pasjonatami, ekspertami i nauczycielami tworzymy nowoczesne rozwiązania szkoleniowe, które pomagają pedagogom i nauczycielom zrozumieć zagrożenia związane z nowymi technologiami. Z pasją działamy na rzecz synergii pomiędzy młodymi, rodzicami i środowiskiem szkolnym. Szybko reagujemy na zmieniający się w zawrotnym tempie świat młodych.

co nas wyróżnia

Profilaktyka na miarę czasów

01

Silne przekonania

Wierzymy, że poprzez wsparcie i edukacje pomagamy młodym ludziom odkrywać ich pełny potencjał.

02

Innowacyjne podejście

W dobie cyfryzacji i dynamicznie zmieniającego się świata edukacji, stawiamy na nowoczesne metody nauczania.

03

Wsparcie ekspertów

Nasz program jest wynikiem współpracy z czołowymi ekspertami w dziedzinie edukacji, psychologii i profilaktyki.

04

Budowanie społeczności

Organizujemy warsztaty i konferencje, aby wspólnie rozwiązywać problemy współczesnej młodzieży.

NASZ TRZON

POZNAJ NASZYCH EKSPERTÓW

Wszystkie materiały programu Smart Skills powstają
we współpracy z ekspertami z dziedzin psychologii i profilaktyki.

Autorzy treści programu

dr Przemysław Zdybek

autor programu Smart Skills, psycholog oraz specjalista psychoterapii uzależnień, pracownik naukowy Uniwersytetu Opolskiego

Magdalena Król

Magdalena Król psycholog, trener umiejętności psychospołecznych, opiekun merytoryczny wdrożenia programu Smart Skills

Piotr Szwędrowski

pomysłodawca programu, terapeuta zajęciowy z przygotowaniem pedagogicznym

Dlaczego SMART SKILLS?

Dlaczego profilaktyka jest tak potrzebna?

Dobry Temat - Hybrydowy program profilaktyczny

W Polsce i na świecie w ostatnich latach mieliśmy do czynienia z bezprecedensowymi sytuacjami kryzysowymi, które dotknęły całe społeczeństwa, także dzieci w wieku szkolnym. Skutkiem tego wśród młodzieży od 14 do 19 roku życia wskaźnik prób samobójczych wynosi: 5,34% u dziewcząt i 2,14% u chłopców (Zygo i in., 2019). Natomiast ryzyko depresji w populacji dzieci szkolnych w wieku 15 lat to 17,7% dla dziewcząt i 3,2% dla chłopców (Shchudlo & Futysh, 2019). Ryzyko depresji czy próby samobójcze są tylko wycinkiem pokazującym problemy zdrowia psychicznego młodzieży, jednak wycinkiem najbardziej dramatycznym. Te dane są niepokojące, a trend podejmowania przez młodzież prób samobójczych jest wzrostowy.

Celem programu Smart Skills jest redukcja negatywnych zjawisk społecznych w oparciu o budowanie i wspieranie umiejętności społecznych młodzieży. Umiejętności społeczne są kluczowym aspektem wpływającym na to, czy negatywne zjawiska wywołujące stres (w obszarze emocjonalnym, społecznym, rodzinnym) spowodują destruktywne radzenie sobie z nim.

Program wzmacnia kluczowe umiejętności społeczne pozwalające młodzieży na radzenie sobie z czynnikami zagrażającymi ich zdrowi psychicznemu.

Manager Projektu

Pełnomocnik Zarządu Fundacji Rozwoju Młodego Pokolenia. Pomysłodawca i współautor programów profilaktycznych (m.in. “Dobry Temat”, “Dobra Opcja”, czy “Skazany na wolność” w ramach którego odwiedził 74 zakłady karne jako mówca) oraz ewangelizacyjnych (np. KATECHEZA 2.0).

Ze względu na swoje – często trudne – doświadczenia z młodych lat, w swojej misji życiowej stara się maksymalnie skupiać na młodzieży, wspierając ich drogę w odkrywaniu pasji, radości życia i talentów, wykorzystując nowoczesne narzędzia. Terapeuta zajęciowy z przygotowaniem pedagogicznym. W przeszłości przedsiębiorca, pełnił także funkcje managerskie i dyrektorskie.

Naszym nadrzędnym celem jest kształtowanie umysłów i serc młodych ludzi w taki sposób, aby w przyszłości, jako świadome i produktywne jednostki, tworzyli nowoczesne społeczeństwo – pełne pasji i radości życia, wolne od uzależnień.

Dobry Temat - Hybrydowy program profilaktyczny
Piotr Szwędrowski
Misja

Pomagamy polskiej młodzieży tak, aby w przyszłości, tworzyła nowoczesne społeczeństwo – pełne pasji, radości życia i wolne od uzależnień.

Wizja

Opierając się na współpracy z ekspertami, do 2026 roku chcemy, by Fundacja prowadziła programy profilaktyczne dla dzieci i młodzieży w wieku 7-21 lat w przynajmniej 10% szkół w Polsce oraz zarządzała Think-Tank’iem, który będzie wiodącym ośrodkiem opiniującym i kształtującym.